Regulamin DarkAlleyRP
1. Ogólne
- ➤Grając na serwerze, akceptujesz regulamin.
- ➤Brak jego znajomości nie zwalnia z obowiązku przestrzegania.
- ➤Stan upojenia alkoholowego nie zwalnia z przestrzegania zasad.
1.1 Zasady Dotyczące Konta i Komunikacji
- ➤Wymagane jest ustawienie imienia i nazwiska postaci w nazwie profilu w launcherze.
- ➤Czat w grze służy do komunikacji OOC, a do IC używa się komend !ME, !DO oraz !TRY.
- ➤Zakazuje się nadużywania wulgaryzmów na czacie OOC.
- ➤Wymagany jest sprawny mikrofon i odpowiednie oprogramowanie.
- ➤Gracze mogą używać modulatorów głosu tylko na stałą zmianę głosu przez całą grę postacią.
- ➤Zakazuje się modyfikowania głosu na potrzeby pojedynczych interakcji.
- ➤Komunikacja poza grą (Discord, inne komunikatory) oraz obecność na streamach w trakcie gry jest zabroniona.
1.2 Zachowanie na Serwerze
- ➤Zabronione są wszelkie formy obraźliwego zachowania, takie jak rasizm, faszyzm, dyskryminacja, seksizm oraz używanie obraźliwych słów.
- ➤Każdy, kto zauważy łamanie regulaminu, ma obowiązek zgłosić to administracji.
1.3 Kary
- ➤Administracja ma prawo zablokować użytkownika bez podania przyczyny.
- ➤Po wezwaniu gracz ma obowiązek stawić się na kanale #Poczekalnia.
- ➤Brak reakcji na wezwanie administracji może skutkować nałożeniem bana do wyjaśnienia sprawy.
- ➤Możliwość odwołania się od kary po upływie 50% czasu blokady.
1.4 Zakazy i Ograniczenia
- ➤Zabrania się korzystania z cheatów, exploitów, skryptów, loot-cyclingu, klonowania itemów, boostowania oraz programów ingerujących w rozgrywkę.
- ➤Zakazuje się udostępniania przedmiotów donatorskich osobom trzecim.
- ➤W przypadku znalezienia takich przedmiotów należy je zniszczyć lub zgłosić administracji.
1.5 Zasady Dotyczące Przedmiotów i Zgłoszeń
- ➤Utracone przedmioty należy zgłaszać na Discordzie, załączając zdjęcie/nagranie i opis zdarzenia.
- ➤Przedmioty które zostały upuszczone przy regularnym restarcie serwera (co 4h) i zniknęły, nie będą zwracane.
- ➤Brak materiałów dowodowych skutkuje zamknięciem ticketa.
- ➤Czas na zgłoszenie wynosi 24h.
1.6 Dodatkowe Zasady
- ➤Nie ma obowiązku grania postacią z polskim imieniem.
- ➤Powiadomienia w grze oraz na Discordzie dotyczące biznesów traktowane są jako wiadomości nadane przez radio.
- ➤Wszelkie kwestie nieujęte w regulaminie rozpatrywane są indywidualnie przez administrację.
Zasady
2. Traderzy
- ➤Na terenie handlarzy oraz w promieniu 100 metrów obowiązuje zakaz kradzieży oraz polowania na graczy korzystających z usług traderów.
- ➤Dopuszcza się akcje hostylne o niskim poziomie eskalacji, takie jak konfrontacje słowne lub groźby, pod warunkiem, że nie zakłócają przebiegu eventów ani nie prowadzą do otwartej przemocy.
- ➤Zabrania się wyprowadzania graczy siłą poza strefę 100 metrów od handlarzy.
- ➤Obowiązują postanowienia regulaminu zawarte w punktach 6.1, 6.2, 6.3.
- ➤Każdy przejaw nadużycia należy zgłaszać wraz z nagraniem sytuacji wykonanym przez osobę ZGŁASZAJĄCĄ.
2.1 Realizm Odgrywania Postaci
- ➤Gracze muszą odgrywać swoje postacie realistycznie, zgodnie z logiką świata post-apokaliptycznego oraz aktualnymi wydarzeniami określonymi w lore i fabule.
- ➤W zależności od odgrywanej postaci, gracz musi używać odpowiedniego tonu głosu.
2.2 Zakazane Zachowania
- ➤Metagaming i Powergaming są zabronione.
- ➤Kill on Sight (KOS) jest zakazany, chyba że fabuła uzasadnia takie działania (np. postaci w czerwonych opaskach).
- ➤Zakaz napastowania, gwałtu i napaści seksualnych na innych graczy.
- ➤Zakaz używania zwrotów niezgodnych z lore gry, mogących zakłócić immersję innych graczy.
2.3 Role-Play i Wyjście z Roli
- ➤Nawet w przypadku łamania regulaminu, nie wychodź z roli postaci. Zgłaszaj nieprawidłowości w tickecie lub na czacie in-game po zakończeniu akcji RP.
2.4 Rozpoznawanie Postaci
- ➤Rozpoznawanie gracza jest możliwe tylko na podstawie cech zewnętrznych postaci oraz głosu (tj. po twarzy, wyglądzie, ubiorze – w tym pojedynczych części garderoby, opasce).
2.5 NPC i Zabijanie
- ➤NPC są traktowani jak inni gracze, ich zabijanie wymaga uzasadnienia fabularnego.
2.6 Status "NIE ŻYJESZ"
- ➤Status "NIE ŻYJESZ" kończy aktualną akcję RP, a gracz zapomina o niej i nie może wrócić do swojego ciała.
2.7 Zakaz Niewłaściwego Języka
- ➤Zakaz używania zwrotów niemających odzwierciedlenia w życiu realnym i/lub które mogą zaburzać immersję innych graczy.
2.8 Strefy Gazowe
- ➤Zakaz wchodzenia w strefy gazowe bez odpowiedniego zabezpieczenia oraz wynoszenia z nich przedmiotów. Przypadki takiego zachowania będą karane, jak złamanie reguły nieposzanowania życia.
3. Baza
3. Zabezpieczenie Bazy
- ➤Każdy gracz odpowiada za zabezpieczenie swojej bazy i mienia.
- ➤Za w pełni zabezpieczoną bazę uznaje się obiekt zabezpieczony CODELOCKIEM oraz odpowiednimi strukturami uniemożliwiającymi dostanie się innymi drogami do środka budynku/budynków.
- ➤Teren ogrodzony płotem przez graczy i zabezpieczony CODELOCKIEM jest również uznawany za integralną część tej bazy.
3.1 Ograniczenia Lokalizacji Baz
- ➤Zakaz budowania baz w odległości mniejszej niż 300 metrów od obiektów militarnych.
- ➤Zakaz budowania baz w odległości mniejszej niż 100 metrów od szpitali, policyjnych, straży pożarnej oraz ośrodków myśliwskich.
- ➤Zabronione jest budowanie bazy w odległości mniejszej niż 200 metrów od miejsca respawnu postaci.
3.2 Zasady Dotyczące Usuwania Baz
- ➤Administracja zastrzega sobie prawo do usuwania baz, które są nieaktywne przez ponad 14 dni.
3.3 Ograniczenia Wnętrz Baz
- ➤Zakaz rozkładania dużych obiektów we wnętrzach budynków (np. szklarnie, altany).
- ➤Zakaz budowania w sposób nieimmersyjny, w tym tworzenia struktur unoszących się w powietrzu oraz, przykładowo, zakładania pól uprawnych na betonowej nawierzchni.
- ➤Zakaz rozkładania konstrukcji budowlanych, mebli, palet, śmietników i innych przedmiotów do przechowywania rzeczy poza własną bazą.
- ➤Zabronione jest stawianie szałasów oraz namiotów w zamkniętych budynkach mieszkalnych.
- ➤W budynkach typu magazyn, stodoła, hangar, fabryka można postawić maksymalnie 2 sztuki łącznie (namiotów lub szałasów).
3.4 Ograniczenia Dotyczące Zabudowy
- ➤Na każdą grupę lub pojedynczego gracza dopuszczalna ilość zabudowanych baz to 1 + 1 „wypadówka”.
- ➤W bazie może być rozstawiony tylko jeden stół do craftu.
3.5 Optymalizacja Baz
- ➤Jeżeli jakaś baza lub obiekt będzie powodował problemy w postaci crashy lub lagów, właściciel bazy zostanie poproszony o zmniejszenie jej lub usunięcie części obiektów.
3.6 Zabezpieczenie Studni
- ➤Zakaz zabudowywania studni.
4. Role-Play (RP)
4. Zaangażowanie w Role-Play
- ➤Gracze są zobowiązani do zaangażowania się w rozgrywkę w trybie Role-Play oraz dostosowania poziomu i immersji pod aktualnie obowiązujące lore i fabułę na serwerze.
4.1 Poszanowanie Życia
- ➤Poszanowanie życia to podstawowa zasada na serwerze.
4.2 Zabijanie Graczy
- ➤Zabijanie graczy powinno być ostatecznością.
4.3 Zgłaszanie Przerwania Akcji RP
- ➤Gracz, który rozłączy się podczas prowadzenia akcji RP z powodów niezależnych od niego, powinien udokumentować powód na kanale #crash na Discordzie.
- ➤Brak dowodów na opuszczenie akcji RP jest traktowany jako postawa CL (Continuous Leave).
4.4 Opuszczenie Serwera
- ➤Wyjątkiem opuszczenia serwera w trakcie odgrywania akcji jest aktualizacja moda, poprzedzona wcześniejszą informacją na czacie OOC.
4.5 Status "NIE ŻYJESZ"
- ➤Status "NIE ŻYJESZ" kończy aktualną akcję RP, a gracz zapomina o niej i nie może wrócić do swojego ciała.
4.6 Powrót do Akcji RP
- ➤Po powrocie na serwer, gracz jest zobowiązany jak najszybciej wrócić do poprzedniej akcji RP.
4.7 Pozostawienie Postaci AFK
- ➤Pozostawienie postaci AFK na serwerze odbywa się na własne ryzyko.
4.8 Kara za CK
- ➤Gracz po CK (Character Kill) nie może dołączyć do tej samej grupy przez 14 dni.
4.9 Podszywanie się na Radiu
- ➤Zakaz podszywania się na radiu (Discord #Radio).
5. Grupy
5.1 Rejestracja Grupy
- ➤Grupę można zarejestrować przy minimum 5 aktywnych graczach.
- ➤Każda grupa posiada unikalną opaskę, flagę, zwiększony limit na pojazdy oraz możliwość zakupu customowych ubrań dla grupy.
5.2 Opaska Grupy
- ➤Zatwierdzona grupa ma zakaz zdejmowania opaski dla niej przypisanej, wyjątkiem jest posiadanie zgody administracji.
- ➤Ubieranie opasek innych grup lub frakcji bez uprzedniego uzgodnienia z administracją jest zabronione.
5.3 Cele Grupy
- ➤Zakazuje się tworzenia grup, których głównym celem są kradzieże, rozboje i zabójstwa bez uzgodnienia z administracją.
5.4 Odpowiedzialność Lidera Grupy
- ➤Lider grupy lub osoba decyzyjna jest odpowiedzialna za zachowanie graczy należących do swojej grupy.
5.5 FCK Postaci
- ➤Lider grupy ma prawo do FCK postaci z grupy po wcześniejszym poinformowaniu opiekuna grupy o tej sytuacji.
- ➤Lider grupy musi również wysłać nagranie z egzekucji.
5.6 Zmiana Lidera
- ➤W wyjątkowych przypadkach administracja może zmienić liderów grupy.
5.7 Rozwiązanie Grupy
- ➤Grupy nieaktywne przez ponad 14 dni mogą zostać administracyjnie rozwiązane.
5.8 Wojny Między Grupami
- ➤Grupy mają możliwość prowadzenia otwartej wojny.
- ➤Każda otwarta wojna powinna zostać wcześniej zgłoszona i rozpatrzona przez administrację w tickecie.
- ➤Wojna musi mieć podłoże fabularne.
- ➤Warunki otwartej wojny muszą być wcześniej ustalone przez obie strony w tickecie za pośrednictwem administracji.
6. Akcje Agresywne
6.1 Nagrywanie Akcji Agresywnych
- ➤Każda agresywna akcja RP musi być nagrywana przez stronę agresywną.
6.2 Inicjowanie Agresji
- ➤Każda agresywna akcja RP musi być poprzedzona klarowną komunikacją i inicjacją.
6.3 Odpowiedzialność Agresora
- ➤Gracz podejmujący agresywne akcje RP robi to na własną odpowiedzialność i musi być świadomy ich konsekwencji.
6.4 Okradanie Graczy
- ➤Okradanie graczy musi być uzasadnione fabularnie.
- ➤Okradanie nie może polegać na zabieraniu całego ekwipunku.
- ➤Gracze muszą zostawić ofierze minimum zasobów do przetrwania, które są własnością ofiary (jedzenie, woda, bandaże/szmatki, buty oraz przynajmniej jedna broń biała, broń palną).
- ➤Zakazuje się kradzieży przedmiotów donatorskich.
6.5 Tortury i Uszczerbek na Zdrowiu
- ➤Tortury, rany, trwały uszczerbek na zdrowiu i inne tego typu działania muszą być fabularnie uzasadnione i przeprowadzane za zgodą obu stron.
6.6 Porwania i Przetrzymywanie Graczy
- ➤Porwania i przetrzymywanie graczy bez fabularnego uzasadnienia są zabronione.
- ➤Maksymalny czas przetrzymywania wynosi 24 godziny.
6.7 FCK Postaci
- ➤Gracz nie może zabić postaci innego gracza (FCK) bez wcześniejszej zgody administracji.
6.8 Uzasadnienie Działań
- ➤Wszelkie decyzje i działania muszą mieć uzasadnienie fabularne.
6.9 Czas na Odpowiedź
- ➤Strona atakująca musi dać ofierze odpowiednią ilość czasu na odpowiedź przed wymierzeniem kary.
6.10 Obronność Ofiary
- ➤Strona atakująca musi wziąć pod uwagę, że ofiara może się bronić.
6.11 Otwieranie Drzwi do Bazy
- ➤Zakaz wymagania od ofiary otwarcia drzwi do bazy lub obozowiska.
6.12 Zakaz Akcji Agresywnych Przed i Po Restarcie
- ➤Zabrania się agresywnych działań 10 minut przed restartem serwera oraz przez 5 minut po restarcie/crashu.
6.13 Eventy Militarne
- ➤Podczas trwania eventów militarnych, przy ewentualnym restarcie serwera, nie podejmujemy żadnych akcji agresywnych aż do czasu podania informacji o wznowieniu akcji na czacie globalnym.
8. Raidy
8.1 Definicja Raidu
- ➤Raid to celowe wtargnięcie na teren cudzej bazy lub posesji w celu przejęcia zasobów lub zdobycia przewagi fabularnej.
- ➤Raidem jest również wejście na teren zamknięty, który fabularnie jest ściśle strzeżony, wykorzystując boostowanie się, przeskakiwanie z obiektów i struktur.
8.2 Uzasadnienie Fabularne
- ➤Raidy muszą być uzasadnione fabularnie i nie mogą służyć jedynie zdobywaniu przedmiotów.
8.3 Warunki Przeprowadzenia Raidu
- ➤Raid może przeprowadzić tylko zarejestrowana grupa po uprzednim zgłoszeniu w tickecie.
- ➤W raidzie może brać udział tylko grupa atakująca i grupa broniąca.
- ➤Raid musi być uprzednio zgłoszony i dogadany z dwiema stronami konfliktu.
8.4 Usuwanie Dóbr Materialnych
- ➤Podczas raidu zabrania się umyślnego usuwania dóbr materialnych poprzez wyrzucanie ich na ziemię lub niszczenia za pomocą innych przedmiotów.
8.5 Udział Po Statusie "NIE ŻYJESZ"
- ➤Po statusie "NIE ŻYJESZ" nie możesz brać udziału w przeprowadzanym raidzie.
8.6 Zgłoszenie i Dogadanie Warunków Raidu
- ➤Czas na odpowiedzi każdej ze stron to 24h.
- ➤Czas na wykonanie raida powinien się mieścić w 5 dniach od ustalenia terminu.
8.7 Zasady Przebiegu Raidu
- ➤Zasady przebiegu raida będą ustalane z dwiema stronami konfliktu przed samym raidem.
- ➤Każdy raid będzie rozpatrywany indywidualnie.
8.8 Czas Trwania Raidu
- ➤Czas raidu jest kwestią indywidualną, ale każde przeciąganie raida przez stronę atakującą może skutkować jego zakończeniem.
8.9 Pomoc Osób Postronnych
- ➤Osoby postronne mogą zapewnić tylko pomoc w dostarczeniu przedmiotów do raidu.
- ➤Wszelkie inne akcje będą karane.
8.10 Wejście na Teren Bazy
- ➤Każde wejście na teren bazy bez zgody właściciela uznawane jest za raid i podlega zasadom raidów, niezależnie od kradzieży zasobów.
- ➤Nie dotyczy to skrzyń/mebli, które można sięgnąć przez okno tj. zostały źle zabezpieczone przez właściela.
9. Reguły S5
9.1 Tło Fabularne
Livonia to obszar wysunięty najdalej na południe Kolumbii, przez który przepływa rzeka Rio Sangriento.

9.2 Imiona i Nazwiska Postaci
- ➤ Zabrania się nieimmersyjnych imion i nazwisk.
- ➤ Dozwolone dane z państw istniejących w 1985 roku.
- ➤ Zakaz używania imion i nazwisk postaci historycznych z przemysłu narkotykowego.
9.3 FARC
FARC to komunistyczna partyzantka uznawana za niebezpieczną. Obowiązują standardowe reguły KOS dla czerwonych opasek.

9.4 Siły Zbrojne Kolumbii
Armia wspierająca legalny rząd, kontrolująca Strefę Cywilną. Nasłuch radiowy: 99,7 MHz. Kontakt tylko IC przez radio.


9.5 Podział Obszaru Gry
- ➤ Strefa Cywilna – administrowana przez rząd i armię.
- ➤ Strefa Czerwona – teren działań partyzantów, wymagane pozwolenie.
9.6 System Pozwoleń
- ➤ Budowlane – na osadnictwo za rzeką.
- ➤ Myśliwskie, wędkarskie – odpowiednio do aktywności.
- ➤ Praca cywilna dla wojska – obecność w strefach niebezpiecznych.
9.7 Ograniczenia Dystansowe Zabudowy
- ➤Ograniczenia dystansowe nie obowiązują w osadzie Gliniska.
9.8 Handlarz Narkotykami
- ➤Może być przejęty przez zarejestrowaną grupę na 1 tydzień.
- ➤Dozwolona jedynie zabudowa drzwiami z kodem.
- ➤Inne grupy mogą walczyć o przejęcie handlarza.
- ➤Przejęcia należy zgłaszać w tickecie – wymagana zgoda Administracji.
- ➤W razie braku zainteresowania możliwa jest interwencja Armii.
- ➤Walki muszą odbywać się na zasadzie fair-play, maksymalnie 10 vs 10.
- ➤Administratorzy i Event Team tracą uprawnienia na czas udziału w walce.
9.9 Rejestracja Grupy Kartelu
- ➤ Rejestracja kartelu nie znosi obowiązku przestrzegania KOS-u.
- ➤ „Pracujemy dla barona X” nie jest poprawną inicjacją hostylnej akcji.
9.10 Limit Posiadania Narkotyków
- ➤ Obywatel może posiadać maksymalnie:
- - 90g marihuany
- - 3 samarki
- - 7 jointów
- - 6 topików na użytek własny
Słownik
Komendy narracyjne
- ➤!me tekst – Komenda do opisywania czynności, których nie można wykonać animacją.
- ➤!do tekst – Komenda używana do zobrazowania efektów / reakcji na !me, także do opisywania otoczenia postaci.
- ➤!try tekst – Komenda losująca powodzenie lub niepowodzenie próby (np. !try próbuje nawlec nitkę na igłę). Może być użyta maksymalnie raz na jedno zdarzenie. W przypadku odpowiedzi wystarczy samo !try.
Obiekty w grze
- ➤Ośrodek myśliwski – Zgrupowanie budynków myśliwskich powyżej trzech.
- ➤Obiekty militarne – Zgrupowanie budynków militarnych powyżej jednego.
- ➤Baza – Miejsce, które gracz lub frakcja uznaje za swój punkt operacyjny, zabezpieczone CODELOCKIEM, uniemożliwiające immersyjny dostęp.
- ➤Przedmiot donatorski – Personalizowany przedmiot kosmetyczny.
Terminologia RP
- ➤In Character (IC) – Odnosi się do wszystkiego, co związane z postacią i wydarzeniami w grze.
- ➤Out of Character (OOC) – Wszystko, co nie dotyczy samej gry, np. rzeczywiste życie.
- ➤Power Gaming (PG) – Wymuszanie na innych graczach działań, które uniemożliwiają im realistyczną reakcję.
- ➤Metagaming (MG) – Wykorzystywanie informacji zdobytych poza grą dla uzyskania przewagi.
- ➤Character Kill (CK) – Trwałe uśmiercenie postaci.
- ➤Kill On Sight (KOS) – Zabijanie gracza bez fabularnej interakcji.
- ➤Kill On Identification (KOID) – Zabójstwo gracza po jego rozpoznaniu.
- ➤Vehicle Deathmatch (VDM) – Używanie pojazdów do zabijania innych graczy.
Wojny i raidy
- ➤Raid – Atak na bazę innego gracza w celu kradzieży lub zniszczenia.
- ➤CL (Combat Log) – Wyjście z gry podczas akcji RP.
- ➤Otwarta Wojna – Konflikt pomiędzy frakcjami ogłoszony i uznany przez obie strony, w trakcie którego obowiązuje KOID.
Frakcje i armie
- ➤Czerwone Opaski (FARC) – Rewolucyjne Siły Zbrojne Kolumbii, komunistyczna partyzantka, uznawana za niebezpieczną i niepodatną na współpracę. Obowiązują reguły KOS dla tej frakcji.
- ➤Siły Zbrojne Kolumbii – Frakcja odgrywana przez Event Team, wspierająca legalny rząd w regionie Livonii, walcząca o stabilizację na południe od rzeki. Kontakt z Armią odbywa się wyłącznie poprzez IC radiowy na częstotliwości 99,7 MHz. Komunikaty na kanale nie są wiążące.